субота, 6 жовтня 2018 р.

Аналіз роботи школи за
2017-2018
 і завдання на
2018-2019 навчальний рік

                                                                                      
                                                                        
                                                                          доповідь на серпневу педраду
                                                                                заступника директора з
                                                                             навчально-виховної роботи
                                                                      Шибуньки Богдани Михайлівни




Черневе 2018 рік
      Шановні колеги,  дозвольте привітати усіх вас з початком нового навчального року. Бажаю вам успіхів у роботі, хороших учнів, творчих злетів, відчуття результату своєї праці, невичерпної наснаги, спокою і терпіння.
     На  виконання  наказу  №138/1  від  07. 09. 2017  відділу  освіти  Мостиської  РДА  вся науково-методична  робота  була  спрямована  на  реалізацію  проблеми  «Підвищення інноваційного потенціалу методичної роботи як шлях до забезпечення зростання професійної майстерності педагогічних працівників району».
У  Чернівському НВК  ім. Т. Г. Шевченка  у 2017/2018 навчальному році була організована методична робота, основними  завданнями  якої  були:
-       сприяння розвитку навичок самостійної робо­ти вчителя з метою безперервного підвищен­ня кваліфікації й удосконалення педагогічної майстерності;
-        розвиток учительської творчості;
-       формування інтересу до сучасних наукових ідей, дослідної роботи;
-       покращення методичної під­готовки педагогічних кадрів;
-       розвиток аналі­тичних навичок, самоаналізу й самоконтролю діяльності;
-       вивчення стилю роботи вчителя, йо­го особистісних якостей і на цій основі створен­ня умов для професійного росту й оптимальної взаємодії з колективами учнів, учителів, батьків;
     Методична робота в школі  здійснюється згідно із законодавством, нормативними документами про освіту, рекомендаціями МОН України, методичного кабінету відділу освіти, нормативно-правовими документами про середню освіту, планується й проводиться на діагностичній основі.
       Педагогічний колектив працював над на­уково-методичною проблемою «Формування успішної особистості школяра шляхом використання нових інформаційних технологій»
     Цілеспрямована робота педагогічного колекти­ву над науково-методичною темою виступає одним із домінуючих чинників примноження перспектив­ного педагогічного досвіду.
     Уся навчально–виховна робота школи впродовж 2017-2018 н. р. була організована згідно:  річного плану роботи школи; -  перспективного плану роботи школи; -  планів виховної роботи класних керівників; -  плану роботи бібліотеки; -  планів роботи предметних міжшкільних методичних об’єднань Чернівського освітнього округу; - планів гурткової роботи з учнями; -  календарно–тематичного планування учителів–предметників; - Статуту школи.
    Основним джерелом інформаційного забезпечення впродовж навчального року була мережа Інтернет. Діяльність школи висвітлювалась на шкільному веб-сайті та сайті районного відділу освіти. Методична робота в школі була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів. У результаті такої роботи підвищилась якість підготвоки до проведення уроків у більшості вчителів, значно розширився діапазон методів навчання, розвитку і виховання, що використовувалися. У вчителів підвищився інтерес до самоосвіти. Уроки стали більш чіткими, організованими. Посилилася їхня практична спрямованість, більш гнучкою, рухливою стала структура уроків. Розвиткові творчої активності вчителів сприяло і застосування активних методів і форм роботи: обговорення статей, книг, практичні завдання  результаті вчителі  частіше стали включати дидактичні ігри у навчальний процес, ширше використовувати в роботі зі старшокласниками заліки, практикуми, консультації, конференції. Активні форми навчання (лекції, семінари) спочатку показали більш досвідчені вчителі Федевич О. Д., Федевич Н. З., Козиняк О. М., Федевич В. М., Шибунька Б. М., Федевич Н. І., Павлишин Н. М., Баландюх М. М. далі в цю роботу включилися інші вчителі. Створення колективом практики застосування нестандартних методів, прийомів навчання і виховання школярів позитивно позначилося на рівні знань учнів, розвитку їхнього творчого мислення.
      Із метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою було затверджено склад шкільної методичної ради, визначено та затверджено структуру та форми методичної роботи, складено план роботи над методичною темою, розглянуто, обговорено та затверджено плани роботи міжшкільних методичних об’єднань на 2017– 2018  навчальний рік.
Протягом навчального року на засіданнях методичної ради обговорювалися такі питання:
 - Підсумки результативності роботи методичної ради в 2016/2017 н. р.
 - Основні напрямки методичної роботи у 2017/2018 н. р.
 - Затвердження планів роботи ММО  на 2017/2018 н. р.
 - Про підготовку учнів до участі у Всеукраїнських олімпіадах з базових дисциплін.
- Про підготовку та проведення педагогічних читань;
-  Робота з обдарованими дітьми;
- Організація повторення навчального матеріалу, обговорення та затвердження документації для здійснення державної підсумкової атестації;
-  Підготовка до педагогічних рад;
-  Стан викладання навчальних предметів;
-  Участь у районних семінарах-практикумах.
     Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Діяльність методичних об’єднань  було сплановано на основі річного плану роботи методичного кабінету відділу освіти. Кожне з них  провело по 3-4 засідання, робота яких будувалася за окремими планами. На  запланованих  засіданнях  методичних об’єднань обговорювалися як організаційні питання (рекомендації МОНУ щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2017-2018  н. р., зміни  у навчальних програмах, підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних зрізів, завдання для державної підсумкової атестації), так і науково-методичні питання щодо впровадження в освітній процес нових технологій, інтенсивних форм і методів навчання, застосування міжпредметних зв’язків у процесі формування комунікативних компетенцій учнів.
      Протягом 2017-2018 н. р. було організовано роботу  методичних об’єднань вчителів-
предметників.  Найбільш   результативними  та  якісно   проведеними   засіданнями  є такі: 
-  Панорама педагогічних ідей «Від творчого вчителя – до творчого учня», Федевич О. Д.;
- Дидактична майстерня «Впровадження в практику роботи наскрізних ліній ключових компетентностей», Федевич О. Д.;
 - Семінар-практикум «Ефективний урок історії – дзеркало загальної та педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його кругозору та ерудиції», Шибунька Б. М.;
- Педагогічна майстерня «Ігрові технології: шляхи забезпечення умов для інтелектуального, соціального, морального розвитку молодших школярів», Кошик О. М.;
- Творча лабораторія «Педагогічні гостини», Дацко С. А.;
- Майстер-клас «Підвищення якості  та результативності сучасного уроку через компетентнісно-орієнтований підхід до викладання української мови та літератури», Козиняк О. М.;
- Круглий стіл «Шляхи формування національної  свідомості та загальнолюдських якостей школярів у умовах української державності», Федевич Т. І.;
Відкритий урок на ММО вчителів 3 класу  «Символи нашої держави» з курсу Я у світі, Кошик О. М..
Відкритий урок на ММО вчителів 2 класу  «Гігієна школяра. Ранкові і вечірні гігієнічні процедури» з основ здоров’я, Дацко С. А..
Показовий захід «Долі не обирають… Її приймають, яка вона вже не є…» (до 80-річчя від дня народження Василя Стуса), Федевич Н. З.
   У закладі розроблено  систему виховання учнівської молоді, мета  якої – створення  цілісної системи виховної роботи  з класним і загальношкільним колективом учнів, у здійсненні індивідуального  підходу  до кожного школяра.
       Проводячи   загальношкільні і класні заходи, учнів  постійно   заохочують до участі   в організації і проведенні   масових і групових форм роботи: бесід, ранків, уроків  Пам'яті, історії  рідного краю, ігор – мандрівок, вікторин, конкурсів, екскурсій. Одним  із розділів виховної роботи є превентивне  виховання.
         На  початку  навчального  року  було    складено  загальношкільний  план  виховної  роботи.
   Відповідно до плану у школі були проведені наступні виховні заходи:
        Урок пам’яті «1939-1945. Пам’ятаємо! Перемагаємо!» (до Дня пам’яті і примирення), Акція «Кришечки» (на протезування воїнам АТО), Федевич О. Д.;
        Свято першого дзвоника, Баландюх М. М., Шибунька Б. М.;
        Диспут-роздум “Символ життя і багатства”, класний керівник Федевич В. М.;
        Усний журнал «Невтомний борець за волю і незалежність України», Федевич О. І.;
        Тренінг  «Правда про СНІД» для учнів  8-11 класів, Федевич В. М.;
        Районна конференція учнівського самоврядування «Народ мій є, Народ мій завжди буде, Ніхто не переможе мій народ!» (до Дня гідності і свободи), Федевич Т. І.;
        Година пам’яті «Мертві не просять, живі не забудуть», класні керівники Козиняк О. М., Федевич М. В.;
        Парад вишиванок, Федевич Н. І., Федевич Т. І.;
        Районна конференція до Дня працівників освіти  «Вклонюся вчителю своєму…», Федвич Т. І., Федевич Н. І., Федевич І. П., учителі закладу;
        Акція «Голуб миру», Шибунька Б. М., Федевич Т. І., класні керівники;
        Свято «Наше слово – слово вічного народу», (до Дня мови), Федевич Н. З.;
        День української писемності «Нас багато. Ми різні. Але нас обєднує спільна мета», Федевич Н. З., Козиняк О. М.;
        День поезії, Федевич Т. І.;
        Урок мужності «На варті Вітчизни» (до Дня збройних сил України), Шибунька Б. М.;
        Урок-спогад «ЗУНР - українська держава новітньої доби», Шибунька Б. М.;
        День відкритих дверей для учнів 9 класів сусідніх шкіл, Федевич М. В., Федевич Т. І.;
        Зустріч з випускниками «Неповторність і краса шкільних років…», Федевич В. М., Федевич І. С., Федевич І. П.;
        Короткометражний усний журнал «Від подвигу Героїв Крут до подвигу Героїв Небесної Сотні та Героїв АТО», Федевич О. Д.;
        Пам’ятна лінійка  «День партизанської слави», Шибунька Б. М.;
        Родинне свято «Прощання з колядою», Федевич Н. І., Федевич Т. І., класні керівники;
        Свято Останнього дзвоника «Дитинства останній дзвінок!»,  Федевич В. М., Федевич Т. І., Федевич Н. І..
        Протягом року проводилися методичні оперативки з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів, передовим педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичних видань з предметів тощо.
      Оскільки перехід на нову якість освіти сьогодні тісно пов’язаний з новими способами зберігання, у школі використовується  комп’ютерна техніка. Ведеться цілеспрямована робота щодо створення умов для інтелектуального та духовного розвитку обдарованих дітей. Задоволення їх потреб здійснюється шляхом залучення до різних видів творчості. Робота гуртків, факультативів впливає на інтереси і здібності дитини, а також на формування творчої особистості.
      Реалізація основних напрямів методичної ро­боти (забезпечення професійною інформацією; підтримка в підготовці до атестації; організація підвищення кваліфікації вчителів) значно підви­щила якість освіти.
    У процесі вивчення стану мотивації роботи вчителів у школі встанов­лено, що посадові обов’язки вчителів відповідають рівню їхніх знань і вмінь; у педагогів сформова­но почуття відповідальності за результати власної праці; вони ініціативні й самостійні.
Основний критерій визначення ефективності методичної робо­ти — результативність
навчально-виховного процесу.
      Аналіз результатів предметних олімпіад і МАН свідчить, що кількість наших перемог в районних етапах збільшилась з 10 до 14 місць у порівнянні з минулим роком.
        Традиційною стала участь учнів школи у Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах  «Колосок» (Федевич О. Д.), «Кенгуру» (Федевич О. Д.), «Геліантус» (Дацко С. А., Федевич В. М.), «Соняшник» (Федевич Н. З., Козиняк О. М., Федевич Н. І.), «Бобер» (Федевич І. С.), «Левеня» (Сайко О. І.), «Сурми звитяг», «Різдвяні канікули», мовний конкурс імені П. Яцика в яких вони продемонстрували свої знання, уміння та навички з предметів. Учениця 10 класу  Жук Андріана Романівна зайняла ІІ місце у ІІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з біології.
№ з/п
Прізвище імя по батькові  учня
Клас
Предмет
Місце
Вчитель
1
Жук  Андріана  Романівна
10
Українська мова
ІІ
Федевич Н. З.
2
Жук  Андріана  Романівна
10
Історія
І
Шибунька Б. М.
3
Гузіль Мар’яна Іванівна
11
Історія
ІІ
Шибунька Б. М.
4
Жук  Андріана  Романівна
10
Нім.  мова
І
Федевич М. В.
5
Гузіль Мар’яна Іванівна
11
Нім.  мова
ІІ
Федевич М. В.
6
Бабій Вероніка Іванівна
11
Біологія
ІІІ
Федевич В. М.
7
Бабій Вероніка Іванівна
11
Екологія
ІІІ
Федевич В. М.
8
Жук Андріана Романівна
10
Біологія
І
Федевич В. М.
9
Дацко Олеся Ігорівна
10
Хімія
ІІ
Колач  О. І.
10
Жук Андріана Романівна
10
Христ. етика
І
Федевич О. Д.
11
Гузіль Христина Василівна
9
Математика
ІІІ
Федевич О. Д.
12
Кондрацький Сергій Васильович
10
Астрономія
ІІІ
Федевич О. Д.
13
Жук Андріана Романівна
10
Фізика
ІІІ
Сайко О. І.
14
Гузіль Мар’яна Іванівна
11
Правознавство
ІІ
Федевич С. М.

     У школі створено банк даних на дітей з неблагополучних сімей, багатодітних, малозабезпечених. Наказом  по школі створено   Раду профілактики  з питань попередження правопорушень серед учнівської молоді, до складу якої входять  директор, заступник директора, педагогічні  працівники. У роботі  Ради  використовуються   різноманітні форми  колективної, індивідуальної роботи, проводяться   зустрічі  з батьками, представниками  правоохоронних  органів, медичними працівниками, представниками   соціальних  служб по роботі  з підлітками.
      Робота педагогічного колективу школи з охорони праці організована згідно із Законом України «Про охорону праці» та Положенням «Про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти», затверджених наказом Міністерства освіти і науки України № 563 від 01.08.2001 року.
     Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в школі знаходиться під щоденним контролем адміністрації школи.
    На початок 2017-2018  навчального року були оформлені всі необхідні акти-дозволи на проведення навчальних занять у кабінетах і шкільних приміщеннях підвищеної небезпеки, дозвіл Держпродспоживслужби на експлуатацію харчоблоку, акт санітарно-технічного стану школи.
    На засіданні педради  затверджено річний план роботи школи на навчальний рік, де передбачено розділ «Заходи з охорони праці». Посадові обов’язки працівників, інструкції з техніки безпеки з блоком питань з охорони праці й безпеки життєдіяльності є в наявності. Інструкції складено згідно з Положенням про розробку інструкцій з охорони праці.
     У школі є необхідні журнали реєстрації всіх видів інструктажів із питань охорони праці працівників і учнів школи.
     Організовано  проведення  та реєстрацію   інструктажів  вступного, первинного,  позапланового, цільового тощо. Усі класні керівники  проводили  бесіди з учнями  з техніки безпеки, які закріплені  відповідними записами  у класних журналах після  кожної бесіди  класними керівниками 1 – 11 класів.
     Приділялась належна увага роботі з батьками. Це батьківські збори, конференції, робота загальношкільного батьківського комітету, участь батьків у роботі школи, святах, організації та проведенні екскурсій, конкурсів.
     Навчання  здійснювалось за Типовими навчальними  планами. Працювало 21 учителів, в тому числі  директор,  заступник  директора з НВР, бібліотекар, педагог-організатор, 3 учителі сумісники     
Особлива увага приділялась самоосвіті педагогів. Курсова перепідготовка здійснювалась у 2017-2018 н. р. згідно з перспективним планом.
     Атестація педагогів школи також здійснювалася у 2017-2018 н. р. згідно з перспективним планом. Протягом періоду атестації педпрацівників  практикувалося проведення звітів  вчителів, що атестуються. Протягом року  здійснено діагностування вчителів, узагальнення показників навченості учнів, про що свідчать відповідні накази підсумків педрад, на яких  розглядалися питання з вивчення даних предметів.
       У  звітному році  було  атестовано  2  педагогічних  працівників:
 1. Кошик О. М., вчитель початкових класів, встановлено кваліфікаційну категорію «Спеціаліст  першої  категорії»;
 2. Федевич  Н. З., вчитель української мови та літератури, підтверджено раніше встановлену кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії» і встановлено звання «старший учитель»;
       Вчителі, що атестувалися, проводили відкриті уроки та заходи, приймали участь у роботі семінарів, конференцій та педагогічних майстернях, готували творчі звіти.
        Протягом навчального року здійснювалась контрольно-аналітична діяльність за навчально-виховним процесом: адміністрацією НВК відвідано уроки учителів-предметників, проведено індивідуальні консультації з учителями, перевірено календарно-тематичне планування, вибірково–поурочні плани, робочі зошити учнів з математики, української мови, зошити для практичних, лабораторних робіт з природничих дисциплін, систематично перевірялись класні журнали, вивчено стан викладання української мови та літератури, математики у 3 класі. За наслідками внутрішкільного контролю надано рекомендації учителям-предметникам, учням та їх батькам щодо поліпшення організації навчально-виховного процесу. Питання, хід та результати контрольно-аналітичної діяльності систематично обговорювались на нарадах при директору, засіданнях МО, наслідки узагальнені в наказах по НВК.
     Особливу увагу педагогічний колектив школи приділяє підвищенню результативності уроку, забезпеченню усвідомлення учнями необхідності отримання знань,  системності знань учнів, виробленню на заняттях практичних і пізнавальних умінь, здійсненню самостійної роботи та організації виконання домашніх завдань, здатності до самоорганізації, саморозвитку, застосуванню прийомів, що сприяють підвищенню навчальних досягнень школярів, розвитку обдарованості учнів.
     З метою з’ясування  рівня виконання завдань Державного стандарту було проведено тематичні перевірки щодо дотримання принципу наступності при переході учнів з початкової в основну школу, щодо створення комфортних умов для навчання в школі  першокласникам. 
      Проведено педагогічні читання  на тему «Розвиток життєвої компетентності: стратегія, технології, перспективи». 
Однак  у  здійсненні  методичної  роботи  мали  місце  деякі  суттєві  недоліки:
·Окремі учителі недостатньо працюють з обдарованими учнями;
·Потребує покращення робота по залученню вчителів до участі у районному конкурсі «Учитель року», «Пошук свого уроку. Діапазон пропозицій»;
·Окремі вчителі епізодично працювали  над підвищенням свого науково-теоретичного рівня та методичної майстерності;
·  Педагоги лишаються пасивними до публікацій методичних розробок у фахових виданнях.
РІШЕННЯ:
1. У 2018/2019 навчальному році продовжити роботу над методичною проблемою «Формування успішної особистості школяра шляхом використання нових інформаційних технологій».  Роботу НВК спрямувати на:
1.1. Забезпечення рівного доступу дітей та молоді з урахуванням їхніх особистісних потреб до навчання, виховання, розвитку та соціалізації засобами позашкільної освіти;
1.2. Розвиток та підтримку системи роботи з обдарованою і талановитою молоддю;
1.3. Реалізацію сучасних технологій професійного вдосконалення та підвищення кваліфікації педагогічних і керівних кадрів НВК відповідно до вимог інноваційного розвитку освіти;
1.4. Використовувати виховний потенціал системи позашкільної освіти та позакласної роботи як основи гармонійного розвитку особистості з метою підтримки обдарованої молоді.
1.5. Забезпечувати ефективну організацію освітнього процесу з метою якісної підготовки випускників начального закладу до участі в ЗНО.
1.6. Сприяти реалізації власних творчих здібностей  в дослідницько–пошуковій діяльності (через участь у первинному осередку МАНу), розробці наукових, творчих, ігрових проектів, стимулювати художню творчість  школярів, широко пропагувати творчі досягнення учнів.
1.7. Засобами виховання формувати національно свідомого патріота, який любить свою землю, народ, шанує його звичаї, традиції, пишається історією своєї держави, здатний відстоювати її незалежність.
2.      Вчителям–предметникам:
2.1. Добре ознайомитись  з новинками методичних рекомендацій, змінами до Закону України, критеріями оцінювання та чітко виконувати їх.
2.2. Виконувати функціональні обов'язки вчителя.
2.3. Систематично працювати над підвищенням рівня самоосвіти внести корективи у власну науково-методичну проблему відповідно до методичних завдань школи.
2.4. Систематично працювати над поповненням кабінетів методичними матеріалами.
2.5. Працювати над впровадженням інноваційних методик з метою підвищення результативності освітнього процесу.
3. Заступнику директора з НВР:
3.1. На  засіданні  методичної ради школи докладно проаналізувати результати  методичної   роботи  у 2017-2018 н. р. та  визначити  основні  напрямки діяльності на 2018-2019 н. р;                                                  
3.2. Спланувати методичні заходи з педагогічними кадрами школи на 2018-2019 н. р.  з урахуванням  позитивного  досвіду  минулих навчальних років та попередження недоліків,  допущених  у  роботі.                     
3.3.  Проаналізувати вплив методичної роботи на результативність освітнього процесу за підсумками державної підсумкової атестації, олімпіад, конкурсів.
4. Класним керівникам:
4.1. Забезпечити стовідсоткове охоплення дітей шкільного віку навчанням.
4.2.  Проводити  просвітницько-профілактичну роботу  місячники, тижні безпеки дорожнього руху, безпеки життєдіяльності, з метою запобігання дитячого травматизму.
4.3. Здійснювати контроль за дотриманням безпечних умов під час навчально-виховного процесу.
4.4. Надавати якісну соціально-психологічну допомогу дітям вразливих категорій: тим, хто виховується у неблагополучних, кризових сім’ях, схильним до протиправної поведінки, суїциду, проявів жорстокості та насилля; дітям, які потрапили в складні життєві обставини, пережили чи переживають втрати, стреси; дітям, які стали жертвами насилля з боку батьків, інших дорослих чи однолітків.       




Немає коментарів:

Дописати коментар