Робота з батьками та громадою



Додаток 1

до наказу від 01.01.2024 №                    

 

Затверджую

                        директор

Сергій ФЕДЕВИЧ

                 

Інструкція

для учнів та батьків
з безпеки в мережі Інтернет

 

1. Загальні положення інструкції з безпеки у мережі Інтернет

1.1. Інструкція для школярів молодших, середніх та старших класів з безпеки в мережі Інтернет розроблена у відповідності до Закону України "Про охорону праці"  в редакції від 20.01.2018р, на основі «Положення про розробку інструкцій з охорони праці», затвердженого Наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 29.01.1998р. № 9 в редакції від 30.03.2017р., з урахуванням Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти, затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України 26.12.2017 року № 1669.

1.2. Інструкція з охорони праці для учнів та батьків з безпеки в мережі Інтернет встановлює вимоги безпеки життєдіяльності для учнів 1-11 класів під час використання мережі Інтернет у навчальних та особистих цілях.

1.3.  Типи небезпечних ситуацій, у які можуть потрапити учні у мережі Інтернет

1.3.1. Доступ до сайтів, що не призначені для перегляду дітьми.
Дитина або підліток можуть знайти матеріали чи сюжети, які зображають насильство, провокуючи тим самим почуття ненависті у молодого покоління.

1.3.2. Контакти з незнайомими людьми через чати, системи миттєвих повідомлень, електронну пошту. У мережі Інтернет збільшується кількість людей, які використовують подібні методи знайомств для того, щоб дізнатися у дитини інформацію особистого характеру про неї та її сім’ю. Оскільки реєстрація в Інтернеті проходить анонімно, учні можуть спілкуватись із небезпечним співбесідником. Деякі особи мають психічні відхилення, що може спричинити моральну шкоду дитині через Інтернет, а, інколи, в приватній зустрічі, і фізичну.

1.3.3. Надання інформації особистого (конфіденційного) характеру.
Учня можуть умовити надати інформацію про себе, таку як ім’я, прізвище, адреса, вік, фотокартка та ін., та про членів своєї сім’ї. Навіть якщо подібна інформація запитується джерелом, що заслуговує на довіру (організація, навчальний центр) такі дані мають надаватися дитиною лише за згодою батьків, чи інших дорослих.

1.3.4. Проблеми технологічного характеру. Незнання дитини може призвести до неусвідомленого завантаження файлу чи небезпечного коду, що призведе до появи комп’ютерного вірусу.

1.3.5. Питання, пов’язані з покупками та фінансовими витратами.
В мережі Інтернет можна зробити будь-які он-лайн покупки. Це означає, що дитина може зробити покупку без відома дорослих.
       

2. Правила для школярів молодших класів з безпеки в мережі Інтернет

Під час використання мережі Інтернет школярам молодших класів необхідно пам’ятати загальні правила безпеки:

2.1. Завжди ставте питання батькам про незнайомі вам речі в Інтернеті. Вони детально розкажуть, що безпечно робити, а що може завдати шкоди.

2.2. Перед тим, як подружитися з ким-небудь в мережі Інтернет, запитайте у батьків як вести безпечне спілкування.

2.3. Не  розповідайте про себе незнайомцям. Де і з ким ви живете, в якій школі навчаєтесь, номер телефону повинні знати виключно Ваші друзі і родичі.

2.4. Не надсилайте свої фотографії людям, абсолютно не знайомим Вам. Не можна щоб зовсім незнайомі люди бачили Ваші фотографії, фотографії Ваших друзів або Вашої родини.

2.5. Ніколи не погоджуйтеся на особисту зустріч з людьми з Інтернету без супроводу батьків. В мережі Інтернет багато людей розповідають про себе вигадану інформацію.

2.6. Під час спілкування в Інтернет мережі, завжди будьте доброзичливі до інших людей. Не можна писати грубі слова, оскільки читати грубості так само неприємно, як і чути. Ви можете випадково образити людину.

2.7. У разі, якщо вас хтось засмутив або образив, слід обов'язково розповісти батькам.

3. Правила для школярів середніх класів з безпеки в мережі Інтернет

3.1. Реєструючись на різних сайтах, завжди намагайтеся не вказувати особисту інформацію, тому що вона може бути доступна абсолютно незнайомим людям. Так само, не бажано розміщувати своє фото, даючи, таким чином, уявлення про Вашу зовнішність, абсолютно стороннім людям.

3.2. Користуйтеся веб-камерою виключно для спілкування з друзями. Слідкуйте, щоб сторонні люди не могли бачити вашу розмову, тому що її можна записати.

3.3. Небажані листи від незнайомців називаються «Спам». Якщо ви раптом отримали такий лист, ніколи не відповідайте на нього. Якщо Ви відповісте на такий лист, людина , яка відправила його, знатиме, що ви використовуєте свою електронну поштову скриньку і буде продовжувати надсилати вам спам.

3.4. У разі, якщо ви отримали лист з абсолютно незнайомої адреси, його бажано не відкривати. Такі листи часто містять віруси.

3.5. Якщо ви отримуєте листа з неприємним і образливим для вас вмістом, обов'язково повідомте про це.

3.6. Якщо раптом вас хто-небудь образив, розкажіть про все дорослому.

4. Правила для школярів старших класів з безпеки в мережі Інтернет

4.1. Не рекомендується розміщення особистої інформації в Інтернет мережі: номер вашого мобільного телефону, адреса електронної пошти, домашня адреса і ваші фотографії, фотографії членів вашої родини або друзів.

4.2. Якщо ви викладете фото або відео в Інтернеті - будь-хто може подивитися їх.

4.3. Ніколи не відповідайте на Спам (небажану електронну пошту).

4.4. Не можна відкривати файли, отримані від невідомих Вам людей. Ви ж не знаєте, що в дійсності містять ці файли - в них можуть знаходитися віруси або фото / відео з «агресивним» вмістом.

4.5. Ніколи не додавайте незнайомих вам людей у свій список контактів в IM (ICQ, MSN Messenger і т.д.).

4.6. Не забувайте, що віртуальні друзі і знайомі можуть бути не тими насправді, за кого себе видають.

4.7. Якщо біля вас або поблизу з вами немає родичів, ніколи не зустрічайтеся в реальності з людьми, з якими ви познайомилися в Інтернет мережі. Якщо ваш віртуальний друг насправді той, за кого себе видає, він з розумінням поставиться до вашої турботи про власну безпеку!

4.8. У будь-який час можна розповісти дорослим, якщо вас хтось образив.

5. Рекомендації для батьків щодо безпеки дітей у мережі Інтернет

5.1. Відвідуйте мережу разом з дітьми та закликайте дітей розповідати про свій досвід користування Інтернетом.

5.2. Привчіть дитину розповідати вам про все, що їх турбує в Інтернеті.

5.3. Якщо діти спілкуються в чатах, використовують програми миттєвого обміну повідомленнями, грають в он-лайн ігри чи використовують інші програми, що потребують реєстраційного імені, допоможіть дитині вибрати програму і переконайтесь, що вони не містять ніякої особової інформації.

5.4. Наполягайте на тому, щоб діти ніколи не надавали свою адресу, номер телефону або іншу особисту інформацію незнайомим людям.

5.5. Поясніть дітям, що різниця між правильним та неправильним однакова: як в Інтернеті, так і в реальному житті.

5.6. Навчіть дітей поважати інших в Інтернеті. Переконайтесь, що вони знають про те, що правила гарної поведінки діють всюди - навіть у віртуальному світі.

5.7. Наполягайте на тому, щоб діти поважали власність інших в Інтернеті. Поясніть, що незаконне копіювання чужої роботи - музики, комп’ютерних ігор та інших програм є крадіжкою.

5.8. Поясніть дітям, що їм не варто зустрічатися з людьми, з якими вони познайомилися в Інтернеті. Поясніть, що ці люди насправді можуть бути не тими за кого вони себе видають.

5.9. Поясніть дітям, що не все, що вони бачать в Інтернеті чи про що читають – є правдою. Привчіть їх запитувати у вас, якщо вони в чомусь не впевнені.

5.10. Контролюйте роботу дітей в Інтернеті за допомогою сучасних програм. Вони допоможуть відфільтровувати шкідливий вміст, визначити, на які сайти дитина заходить та що вона на них робить.

 




Звіт директора за 2020-2021 н. р.



Звіт директора

Чернівського НВК ім. Т. Г. Шевченка

про діяльність закладу в 2019-2020 н. р.

 

  2019-2020 навчальний рік завершився. Час підводити підсумки. Яким він був? Для наших першокласників – першим, тому незвичайним, роком нових зустрічей і знайомств, перших уроків і підручників. Для одинадцятикласників – це рік напруженої підготовки до ЗНО, рік вибору та прийняття вже дорослих рішень. Для більшості нашої шкільної спільноти рік був звичайним, черговим, але до 12 березня 2020 року. А далі розпочався час, який усіх нас з одного боку розділив, віддаливши дистанційно, а з іншого об`єднав, бо перед усіма постало питання – як жити, бути, навчатися і навчати далі. Кожен шукав свій вихід…

 

І. Загальна інформація про школу

 Будівля Чернівського НВК ім. Т. Г. Шевченка була введена в експлуатацію 14 жовтня 1911 року. У 1985 році школу було добудовано. Відтоді вона стала просторою та красивою. Потужність на 240 учнів.

 

Навчально-виховний процес в цьому навчальному році було організовано відповідно до навчального та річного плану навчального закладу.

 

Структура контингенту

Початкова школа

Основна школа

Старша школа

Усього по закладу

Кількість учнів

38

37

29

104

Загальна кількість класів

4

5

2

11

Учнівський колектив НВК 104 учні, які об’єднані в 11 класів.

 

 

У 2019-2020 н. р. у закладі працювали  22 педагогічних та 10 технічних працівники.

 

Підвіз дітей до школи  з с. Старява, с. Заверхи та с. Годині та у зворотному напряму здійснюється шкільним автобусом.

 

Методична та навчальна діяльність закладу

   Методична робота в закладі була спрямована на ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти, розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти.

    На початку навчального року в закладі було видано наказ про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами, що визначає науково–методичну проблему, над якою працюватиме школа, структуру організації методичної роботи.

    У 2019-2020 навчальному році вся методична робота була підпорядкована нормативно-правовій базі і була спрямована на реалізацію основних законів  України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»,  виконання державних  програм, Державного стандарту початкової, базової і повної загальної середньої освіти. Педагогічний колектив працював над покращенням навчально-виховного процесу.

    На виконання вищезгаданого було визначено структуру методичної роботи, де всі її складові тісно були пов’язані, проникали, взаємодіяли між собою, діяли як одне ціле з єдиною метою - досягнення кращих показників навчання і виховання. Вся методична робота  реалізовувалася в основному через традиційні колективні, а також групові та індивідуальні форми її організації. Всі заходи були спрямовані на реалізацію проблеми школи.

    Упродовж двох навчальних років уже працюємо в Новій українській школі. Створені кабінети початкової школи. У закладі освіти впроваджується система формувального оцінювання учнів 1-2-х класів. Вивчені документи, проведені батьківські збори. Свідоцтва досягнень учнів оформляються згідно вимог. У зв’язку із тривалим карантином у цьому навчальному році Свідоцтва досягнень були оформлені разом з батьками.

   Аналізуючи роботу вчителів школи зі шкільної документації можна зробити наступні висновки, що всі вчителі школи мають календарно-тематичні плани, які відповідають Державному стандарту загальної середньої освіти. Структура та обсяг календарно-тематичних планів відповідає освітній програмі школи та робочому навчальному плану. Зміст календарно-тематичних планів відповідає очікуваним результатам навчально-пізнавальної діяльності учнів. При плануванні більшість вчителів аналізують результативність своєї діяльності.

   Вчителями школи впроваджуються освітні технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями та наскрізними уміннями. Найпоширенішими серед педагогічних працівників школи є:

-          ігрові технології – вчителі 1-4-х класів, вчителі іноземних мов;

-          проєктні технології – Федевич С. М., Федевич В. М., Гонтова Н. В.;

-          інтерактивні технології – Федевич І. С., Шибунька Б. М., Федевич О. Д., Федевич Н. І., Федевич М. В., вчителі початкових класів;

-          мультимедійні технології – Федевич М. П., Федевич Н. З., Козиняк О. М., Галабут О. Ю.;

-          технологія «Створення ситуації успіху» - Кабан Н. М., Кошик О. М..

   Вчителі школи беруть участь у створенні освітніх ресурсів, а саме плани-конспекти, сценаріїв проведення навчальних занять, тестових  контрольних  робіт, проєктні завдання, електронні презентації, відеоролики, які використовують у своїй роботі. Також створені освітні ресурси застосовуються для обміну педагогічним досвідом  у  межах школи, району. Деякі вчителі оприлюднюють свої доробки у фахових виданнях, освітніх сайтах.

      Педагогічні працівники школи сприяють формуванню та забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Напрями підвищення кваліфікації відповідають освітній програмі школи. Окрім курсової перепідготовки при Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти вчителі школи займаються онлайн-самоосвітою. Вони є активними учасниками багатьох інтернет-заходів: вебінарів, конференцій, дистанційних курсів, семінарів. Найпоширенішими освітніми платформами серед педагогічного колективу є студія онлайн-освіти EdЕra, український освітній онлайн-портал для вчителів «На Урок», спільнота активних освітян «Всеосвіта».

   З метою успішного впровадження НУШ усі вчителі початкових  класів пройшли курси підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи, опанували курс підготовки вчителів онлайн-освіти EdEra, онлайн-курси «Вчимося жити разом», «Організація освітнього процесу молодших школярів в умовах Нової української школи». Втім, навчання ще триватиме і надалі для вчителів 3-х класів. Вони проходитимуть  курси підготовки педагогічних працівників для роботи в 2020-2021 навчальному році в умовах Нової української школи.

   У цьому навчальному році вчителі – Федевич О. Д, Федевич В. М., Козиняк О. М. пройшли курси за вибором при ЛОІППО, вчитель початкових класів – Дацко С. А.

   Кожний учитель має право на підвищення своєї кваліфікаційної категорії. Тому результати атестації показали, що вчителі: Федевич С. М., Федевич М. П. та Федевич М. В. відповідають займаним посадам. Федевич С. М. підтверджено раніше встановлену категорію спеціаліст вищої категорії і присвоєно звання «старший учитель». Федевич М. П. та Федевич М. В. підтверджено раніше встановлену категорію спеціаліст першої категорії.

      На високому науково-методичному та теоретичному рівні були проведені уроки вчителів Федевич С. М., Федевич М. П., Федевич М. В. На цих уроках вчителі використовували елементи освітніх технологій, інноваційні підходи, нетрадиційні форми і методи подачі, перевірки, закріплення знань та умінь, використання ІКТ, а також цікаво використано матеріал здобутий під час проходження курсів підвищення кваліфікації. Ці вчителі творчо підходять до розв’язання сучасних педагогічних проблем.

    Успішна педагогічна діяльність неможлива без комунікації між педагогічними працівниками і здобувачами освіти на засадах довіри, партнерства і відкритого діалогу, співпраці між учителем і учнем та їх співтворчості. Вчителі школи створюють умови та надають можливості учням висловлювати і аргументувати свою думку, впроваджують в освітній процес особистісно орієнтоване навчання, яке спрямоване на вирішення завдань розвитку в учнів стійкого інтересу до пізнання, бажання та вміння самостійно вчитися. Для підвищення ефективності освітнього процесу вчителі школи намагаються тримати постійний діалог з батьками, оскільки конструктивне партнерство, доброзичливі взаємини, наявність зворотного зв’язку щодо успіхів дитини, її прогресу у навчанні, залучення батьків до життя класу і школи є запорукою якісного освітнього процесу. Підвищенню якості освітньої діяльності у закладі освіти сприяє співпраця між педагогічними працівниками через командну роботу, реалізацію спільних проектів, наставництва, що сприяє підвищенню мотивації та кваліфікаційного рівня педагогічних працівників школи.

   З року в рік виникає проблема співпраці дошкільного закладу та початкової школи. Тому на засідання ШМО вчителів початкових класів була  запрошена вихователь дитячого закладу, де ділилася досвідом роботи, а також виявляти на перспективу рівень інтелектуального розвитку, що є першим кроком до виявлення здібних та обдарованих діток, що дасть змогу продовжити роботу з ними в шкільний період. У 2019-2020 н. р. директор та вчитель майбутнього 1 класу  неодноразово відвідували батьківські збори у дошкільному закладі. Вони познайомили батьків з концепцією «Нова українська школа». Також цікаво та змістовно пройшли заняття з майбутніми першокласниками, які розпочалися зі свята «День відкритих дверей».

    Було вивчено і узагальнено наказами по школі викладання математики, трудового навчання, німецької мови. Було відмічено позитивне та внесено пропозиції щодо покращення  навчання.

   Успішно працювало методичне об'єднання класних керівників (керівник Федевич Н. З.). Виховні заходи проводились на високому професійному рівні з використанням інформаційних технологій та інтерактивних методів. Активізується робота по налагодженню співпраці з батьками, по залученню батьків до виховного процесу. Велика увага приділяється патріотичному вихованню молоді, формуванню активної життєвої позиції.

    Протягом навчального року в кабінеті виховної роботи поповнюються матеріали «На допомогу класному керівнику»,  де представлені різноманітні теоретичні й практичні матеріали з питань виховної роботи, планування, тематики годин спілкування, батьківських зборів, аналізу роботи, взаємодії з класним колективом, ведення документації. З деяких питань проводяться індивідуальні бесіди й консультації з усіма класними керівниками, приділяється увага навчанню молодих колег. У школі за участю класних керівників створені також матеріали «З досвіду виховної роботи». Покращились стосунки учнів з проблемних сімей з однолітками, вчителями. Успішно вирішується проблема пропусків занять без поважних причин учнями. Адміністрація та класні керівники проводять індивідуальну роботу з учнями та їх батьками, питання пропусків уроків без поважних причин розглядалося на засіданні Ради профілактики правопорушень, класні керівники відвідували сім’ї, що дало позитивні результати.

   Усі педагогічні працівники школи були активними учасниками методичних об’єднань, де знайомилися з новинками в освіті, з новими підходами у вирішенні актуальних питань сьогодення.

   Учителі  постійно перебували у пошуку виявлення здібних дітей. Свідченням цього може бути результативність участі учнів школи у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.

 

№ з/п

Прізвище ім’я по батькові  учня

Клас

Предмет

Місце

Вчитель

1

Іваночко Соломія Орестівна

11

Німецька мова

І

Федевич М. В.

2

Федак Світлана  Ігорівна

9

Німецька мова

ІІІ

Федевич М. В.

3

Яхимець Володимир Романович

10

Екологія

ІІ

Федевич В. М.

4

Іваночко Соломія Орестівна

11

Екологія

ІІІ

Федевич В. М.

5

Мисів Христина Іванівна

10

Християнська етика

ІІ

Федевич О. Д.

6

Мардинавка Юліан Степанович

6

Математика

І

Федевич О. Д.

7

Місьо Галина Михайлівна

10

Математика

ІІ

Федевич  М. П.

8

Паркасевич Василина Василівна

7

Математика

ІІІ

Федевич О. Д.

 

  У 2019–2020 навчальному році учні школи взяли участь у Всеукраїнському природничому інтерактивному конкурсі «Геліантус», «Бобер», «Левеня», «Колосок – 2019», Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», українознавчій грі «Соняшник», спортивному «Олімпійське лелеченя», мовному конкурсі імені П. Яцика.

     Проведена робота щодо замовлення навчальних підручників для учнів школи.

  Тому, на 2020-2021 навчальний рік перед педагогічними працівниками стоїть ряд актуальних проблем, які необхідно вирішити, звичайно, при ефективно спланованій методичній роботі.

   З метою створення умов для пошуку, підтримки і розвитку інтелектуально і творчо обдарованих дітей в школі була налагоджена система роботи з обдарованими учнями.

   Педагогічний колектив школи упродовж року здійснював належну роботу для забезпечення результативності навчально-виховного процесу,  оволодіння учнями базовими, загально-навчальними вміннями і навичками, які були спрямовані на розвиток індивідуальних здібностей кожної дитини та створення умов для самореалізації. Для виявлення, підтримки та розвитку обдарованих дітей в школі створено систему психолого-педагогічної підтримки.

  Важливе місце в навчально-виховному процесі займає спортивно-масова робота. Учні школи є неодноразовими переможцями районних змагань з футболу та шахів.

 Враховуючи усе вище вказане, можна зробити висновок, що у школі склалась належна система роботи з обдарованими та здібними учнями. Відстежується позитивна динаміка результативності роботи педагогічного колективу у цьому напрямку.

Враховуючи, що робота з обдарованими учнями є пріоритетним напрямком,  слід звернути увагу на проблеми, що потребують вирішення.

А саме на:

- відсутність переможців олімпіад та конкурсів-захистів, турнірів обласного, Всеукраїнського рівнів;

- відсутність розроблених вчителями школи авторських програм для обдарованих учнів.

 

Виховна робота в закладі

 

  Виховна робота школи у 2019-2020 н. р. проводилася згідно затвердженого річного плану виховної роботи школи на 2019-2020 навчальний рік і була спрямована на подальше створення умов для самореалізації особистості як громадянина України з високим рівнем духовності та національної свідомості, здійснювалася за різними напрямками, були проведені місячники та тижні виховних напрямків:

-            місячник безпеки життєдіяльності учнів та безпеки руху;

-            Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек;

-            тиждень популяризації дитячого читання;

-            Олімпійський тиждень;

-            тиждень профорієнтації;

-            Європейський тиждень;

-            тиждень антиалкогольної, антинаркотичної, антитютюнової пропаганди;

-            тиждень толерантності;

-            тиждень порозуміння з ВІЛ-інфікованими;

-            Всеукраїнський тиждень права;

-            місячник оборонно-масової роботи та патріотичного виховання;

-            тиждень естетичного виховання;

-            місячник сімейного-родинного виховання;

-            місячник екологічного виховання;

-            тиждень патріотичного виховання.

   Традиційно проводилися виховні години, години спілкування дітей  класними керівниками. Організована робота гуртків та секцій.

 Учні та вчителі школи стали активними учасниками районних і обласних конкурсів «Галерея кімнатних рослин»,  «Український сувенір», «Квітковий вернісаж», та ін.

  У школі поновлена і активізована робота ради профілактики правопорушень серед учнів та громадського наркологічного поста, систематично проводяться профілактичні бесіди» щодо тютюно- та наркотичної залежності, пропагується здоровий спосіб життя.

   Налагоджена співпраця школи з кримінальною поліцією у справах дітей, соціальними службами та службою у справах сім’ї та молоді Мостиської районної ради, розроблені та затверджені плани спільних дій з даними структурами. Систематично організовуються зустрічі з представниками кримінальної міліції та соціальних служб щодо профілактики злочинності та попередження бездоглядності.

   З метою виховання в учнівської молоді поваги до історичного минулого народу, любові та шанобливого ставлення до своєї держави, почуття патріотизму відбулися заходи до таких історичних подій, День Гідності, День української писемності, День Збройних сил України, День захисника Вітчизни,  День Соборності України, День пам’яті жертв голодоморів, вшанування пам’яті Українських юнаків, які полягли в бою під Крутами та ін.

  Протягом року під керівництвом педагога-організатора Федевич Т. І. активно діяв учнівський комітет з самоврядування. Це сприяло формуванню у вихованців свідомого, відповідального ставлення до своїх прав та обов’язків. Був проведений день учнівського самоврядування, що формувало у молодого покоління навички управлінської діяльності, ініціативність, відповідальність. Традиційним стало проведення тижня учнівського самоврядування (вибори учнівських лідерів у класах, передвиборна кампанія, загальношкільна конференція).

     Поряд з результатами та досягненнями є і недоліки: низький рівень активності  учасників освітнього процесу у творчих   обласних конкурсах, екскурсійно-пізнавальна робота, потребує поліпшення індивідуальна робота з дітьми «групи ризику».

 

Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників

   Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Щорічно на базі Мостиської ЦРП та сільської амбулаторії діти проходять медичне обстеження.  Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі.

    Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст. 22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, діти–сироти та позбавлені батьківського піклування, діти з малозабезпечених сімей, діти, батьки яких є учасниками або знаходяться в зоні проведення ООС (АТО) забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням.

   На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями.

   У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. У приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці.      Питання охорони праці та попередження травматизму обговорювалися на нарадах при директорові.
   Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. У школі розроблено ряд заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.

   У навчальному закладі працює шкільна бібліотека. Здійснено відбір та замовлення підручників для 1, 3, 7 класів на 2020-2021 навчальний рік. Відповідно до плану роботи шкільної бібліотеки на 2019-2020 навчальний рік, з метою виховання патріотичних почуттів учнів, виховання любові до книги, рідної мови, до історичних дат, пам’ятних подій нашої держави та міста проводились заходи: Місячник шкільної бібліотеки, Тиждень дитячої та юнацької книги,  екскурсії до шкільної бібліотеки, бібліотечні уроки, виховні та тематичні години, години цікавих повідомлень, вікторини та конкурси, заходи до тижнів та місячників, бібліографічні огляди, виставки літератури.

 

Фінансово-господарська діяльність закладу

   Фінансове забезпечення школи здійснювалося за рахунок бюджетних коштів. 

Допомогу  закладу  також надали батьки, органи місцевого самоврядування  та ПФ  «Коровай».

   За 2019-2020 навчальний рік було використано кошти із державної субвенції  для придбання  парт  та обладнання для НУШ для 1 класу.

   Крім того було проведено поточний ремонт навчальних кабінетів, спортзалу, їдальні.

   Протягом навчального року директор закладу постійно реагував на всі звернення учасників освітнього процесу, зміцнював атмосферу довіри, партнерства, яка вже склалася в колективі вчителів, батьків та учнів. І надалі як керівник докладатиму всіх зусиль, щоб спільними зусиллями досягати нових успіхів у навчанні та вихованні учнів, в  утвердженні позитивного іміджу школи,  у виконанні нею своєї головної місії – виховання і розвитку наших дітей, підготовки їх до самостійного життя. 

  Адміністрація, педагогічний колектив докладатиме всіх зусиль, щоб наш заклад освіти був для дітей  - школою радості, для батьків – спокою і надії, а для вчителів – місцем творчості.

   Багато зроблено, але попереду новий навчальний рік з новими завданнями, проблемами та викликами, та наша дружна шкільна команда зуміє їх подолати.





Річний звіт директора

Чернівського НВК ім. Т. Г. Шевченка

Мостиської районної ради

про діяльність закладу в 2018-2019 н. р.


І. Загальна інформація про школу

 Будівля Чернівського НВК ім. Т. Г. Шевченка була введена в експлуатацію 14 жовтня 1911 року. У 1985 році школу було добудовано. Відтоді вона стала просторою та красивою. Потужність на 240 учнів.

Навчально-виховний процес в цьому навчальному році було організовано відповідно до навчального та річного плану навчального закладу.

Учнівський колектив НВК 87 учнів, які об’єднані в 11 класів.


Структура контингенту
Початкова школа
Основна школа
Старша школа
Усього по закладу
Кількість
учнів
36
29
22
87
Загальна кількість класів
4
5
2
11



У 2018-2019 н. р. у закладі працювали  23 педагогічних та  10 технічних працівники.

Підвіз дітей до школи  з с. Старява, с.Заверхи та Годині та у зворотному напряму здійснюється шкільним автобусом.


Методична та навчальна діяльність закладу

Навчальний рік 2018  можна назвати роком Нової української школи. Адже першокласники навчалися за новим Державним стандартом початкової освіти, складеним згідно з Концепцією Нової української школи та новим Законом про освіту. У минулому навчальному році   розпочався особливий період у діяльності закладу  І ступеня – Нова українська школа, який увійде в історію педагогіки як період перебудови освітнього процесу. Розпочата реалізація Концепції Нової української школи, яка проголошує збереження цінностей дитинства, необхідність гуманізації навчання, особистісного підходу, розвитку здібностей учнів, створення навчально-предметного середовища, що в сукупності забезпечують психологічний комфорт і сприяють вияву творчості дітей.

У зв’язку з упровадженням нового Державного стандарту перед початковою школою постало багато відповідальних завдань: створення нового освітнього середовища, формування компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в суспільстві, процес виховання, який формує цінності, використання діяльнісного підходу, розвиток наскрізних вмінь (вирішення проблем, критичне мислення, креативність, співпраця, ефективне спілкування, керування своїми емоціями, виявлення ініціативи, оцінення ризиків та прийняття рішень, логічне доведення власної думки, вдумливе читання, тощо).

З 1 вересня 2018 року розпочали навчання  першокласників, які  навчалися за Типовою освітньою програмою під редакцією Р. Б. Шияна.

За новим освітнім стандартом кожен день навчання в 1-х класах розпочинався «ранковими

зустрічами», діти знайомились з планами  на день, ділилися власним досвідом, обмінювалися щоденними новинами. Під час освітнього процесу вчитель формувала дослідницькі вміння школярів, розвивала уявлення про об’єкти та явища природи, використовуючи інтегративний підхід, перевага надавалась практичним методам навчання.

Для запровадження ігрового навчання з 1 вересня минулого року всі наші першокласники    отримали індивідуальні набори Lego «Шість цеглинок» та набори LEGO ДУПЛО, які допомагали  дітям опанувати матеріал інтерактивно, цікаво та наочно.

   У 2018-2019 навчальному році вся методична робота була підпорядкована нормативно-правовій базі і була спрямована на реалізацію основних законів  України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»,  виконання державних  програм, Державного стандарту початкової, базової і повної загальної середньої освіти. Педагогічний колектив працював над покращенням навчально-виховного процесу.

  На виконання вищезгаданого було визначено структуру методичної роботи, де всі її складові тісно були пов’язані, проникали, взаємодіяли між собою, діяли як одне ціле з єдиною метою - досягнення кращих показників навчання і виховання. Вся методична робота  реалізовувалася в основному через традиційні колективні, а також групові та індивідуальні форми її організації. Всі заходи були спрямовані на реалізацію проблеми школи.

Одним із ключових напрямків роботи - чітке дотримання термінів проходження курсів підвищення кваліфікації вчителями та контроль термінів атестації. У цьому навчальному році вчителі – Федевич М. В., Федевич С. М., Федевич О. Д, Федевич В. М., Козиняк О. М. пройшли курси за вибором при ЛОІППО, вчитель початкових класів – Кабан Н. М.

З метою успішного впровадження НУШ усі вчителі початкових  класів пройшли курси підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи, опанували курс підготовки вчителів онлайн-освіти EdEra, онлайн-курси «Вчимося жити разом», курси «Основи здоров’язбережувальної компетентності», «Організація освітнього процесу молодших школярів в умовах Нової української школи», брали участь у тренінгу з підготовки педагогів до роботи за освітньою програмою «На крилах успіху». Втім, навчання ще триватиме і надалі для вчителів 3-х класів. Вони проходитимуть  курси підготовки педагогічних працівників для роботи в 2020-2021 навчальному році в умовах Нової української школи.

 Кожний учитель має право на підвищення своєї кваліфікаційної категорії. Тому результати атестації показали, що вчителі: Колач О. І. та Сайко О. І. відповідають займаним посадам та раніше встановленим категоріям спеціаліст першої категорії, що успішно підтвердили.

      На високому науково-методичному та теоретичному рівні були проведені відкриті уроки вчителів першої категорії Колач О. І., Сайко О. І. На цих уроках вчителі використовували елементи освітніх технологій, інноваційні підходи, нетрадиційні форми і методи подачі, перевірки, закріплення знань та умінь, використання ІКТ, а також цікаво використано матеріал здобутий під час проходження курсів підвищення кваліфікації. Ці вчителі творчо підходять до розв’язання сучасних педагогічних проблем.

З року в рік виникає проблема співпраці дошкільного закладу та початкової школи. Тому на засідання ШМО вчителів початкових класів була  запрошена вихователь дитячого закладу, де ділилася досвідом роботи, а також виявляти на перспективу рівень інтелектуального розвитку, що є першим кроком до виявлення здібних та обдарованих діток, що дасть змогу продовжити роботу з ними в шкільний період. У 2018-2019 н. р. директор та вчитель майбутнього 1 класу  неодноразово відвідували батьківські збори у дошкільному закладі. Вони познайомили батьків з концепцією «Нова українська школа». Також цікаво та змістовно пройшли заняття з майбутніми першокласниками, які розпочалися зі свята «День відкритих дверей».

Було вивчено і узагальнено наказами по школі викладання фізики, хімії. Було відмічено позитивне та внесено пропозиції щодо покращення  навчання.

Успішно працювало методичне об'єднання класних керівників (керівник Федевич В. М.). Виховні заходи проводились на високому професійному рівні з використанням інформаційних технологій та інтерактивних методів. Активізується робота по налагодженню співпраці з батьками, по залученню батьків до виховного процесу. Велика увага приділяється патріотичному вихованню молоді, формуванню активної життєвої позиції.

  Протягом навчального року в кабінеті виховної роботи поповнюються матеріали «На допомогу класному керівнику», де представлені різноманітні теоретичні й практичні матеріали з питань виховної роботи, планування, тематики годин спілкування, батьківських зборів, аналізу роботи, взаємодії з класним колективом, ведення документації. З деяких питань проводяться індивідуальні бесіди й консультації з усіма класними керівниками, приділяється увага навчанню молодих колег. У школі за участю класних керівників створені також матеріали «З досвіду виховної роботи». Покращились стосунки учнів з проблемних сімей з однолітками, вчителями. Успішно вирішується проблема пропусків занять без поважних причин учнями. Адміністрація та класні керівники проводять індивідуальну роботу з учнями та їх батьками, питання пропусків уроків без поважних причин розглядалося на засіданні Ради профілактики правопорушень, класні керівники відвідували сім’ї, що дало позитивні результати.

Усі педагогічні працівники школи були активними учасниками методичних об’єднань, де знайомилися з новинками в освіті, з новими підходами у вирішенні актуальних питань сьогодення.

 Учителі  постійно перебували у пошуку виявлення здібних дітей. Свідченням цього може бути результативність участі учнів школи у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.


№ з/п
Прізвище ім’я по батькові  учня
Клас
Предмет
Місце
Вчитель
1
Жук  Андріана  Романівна
11
Українська мова
І
Федевич Н. З.
2
Жук  Зоряна  Романівна
8
Українська мова
ІІІ
Козиняк О. М.
3
Жук  Андріана  Романівна
11
Нім.  мова
І
Федевич М. В.
4
Іваночко Соломія Орестівна
10
Нім.  мова
І
Федевич М. В.
5
Жук Зоряна Романівна
8
Біологія
ІІ
Федевич В. М.
6
Жук Андріана Романівна
11
Біологія
І
Федевич В. М.
7
Жук Зоряна Романівна
8
Хімія
ІІ
Колач  О. І.
8
Жук Зоряна Романівна
8
Християнська етика
ІІІ
Федевич О. Д.
9
Паркасевич Василина Василівна
6
Математика
І
Федевич О. Д.
10
Гузіль Христина Василівна
10
Інформаційні технології
ІІІ
Федевич І. С.
11
Жук Андріана Романівна
11
Фізика
ІІ
Сайко О. І.


У 2018–2019 навчальному році учні школи взяли участь у Всеукраїнському природничому інтерактивному конкурсі «Геліантус», «Бобер», «Левеня», «Колосок – 2018», «Колосок весняний – 2019», Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», українознавчій грі «Соняшник», спортивному «Олімпійське лелеченя», мовному конкурсі імені П. Яцика, спортивно-патріотичному конкурсі «Сокіл» (Джура).

Проведена робота щодо замовлення навчальних підручників для учнів школи.

Тому, на 2019-2020 навчальний рік перед педагогічними працівниками стоїть ряд актуальних проблем, які необхідно вирішити, звичайно, при ефективно спланованій методичній роботі.

З метою створення умов для пошуку, підтримки і розвитку інтелектуально і творчо обдарованих дітей в школі була налагоджена система роботи з обдарованими учнями.

Педагогічний колектив школи упродовж року здійснював належну роботу для забезпечення результативності навчально-виховного процесу,  оволодіння учнями базовими, загально-навчальними вміннями і навичками, які були спрямовані на розвиток індивідуальних здібностей кожної дитини та створення умов для самореалізації. Для виявлення, підтримки та розвитку обдарованих дітей в школі створено систему психолого-педагогічної підтримки.

  Важливе місце в навчально-виховному процесі займає спортивно-масова робота. Учні школи є неодноразовими переможцями районних змагань з футболу.

 Враховуючи усе вище вказане, можна зробити висновок, що у школі склалась належна система роботи з обдарованими та здібними учнями. Відстежується позитивна динаміка результативності роботи педагогічного колективу у цьому напрямку.

Враховуючи, що робота з обдарованими учнями є пріоритетним напрямком,  слід звернути увагу на проблеми, що потребують вирішення.

А саме на:

- відсутність переможців олімпіад та конкурсів-захистів, турнірів обласного, Всеукраїнського рівнів;

- відсутність розроблених вчителями школи авторських програм для обдарованих учнів.

Виховна робота в закладі

  Виховна робота школи у 2018-2019 н. р. проводилася згідно затвердженого річного плану виховної роботи школи на 2018-2019 навчальний рік і була спрямована на подальше створення умов для самореалізації особистості як громадянина України з високим рівнем духовності та національної свідомості, здійснювалася за різними напрямками, були проведені місячники та тижні виховних напрямків:

-            місячник безпеки життєдіяльності учнів та безпеки руху;

-            Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек;

-            тиждень популяризації дитячого читання;

-            Олімпійський тиждень;

-            тиждень правових знань;

-            тиждень профорієнтації;

-            Європейський тиждень;

-            тиждень антиалкогольної, антинаркотичної, антитютюнової пропаганди;

-            тиждень толерантності;

-            тиждень порозуміння з ВІЛ-інфікованими;

-            Всеукраїнський тиждень права;

-            місячник оборонно-масової роботи та патріотичного виховання;

-            тиждень естетичного виховання;

-            місячник сімейного-родинного виховання;

-            місячник екологічного виховання;

-            тиждень патріотичного виховання.

Четвертий вівторок кожного місяця визначений як день правової пропаганди у школі, день просвітницької правової роботи. Традиційно проводилися виховні години, години спілкування дітей  класними керівниками.

Організована робота гуртків та секцій в яких займаються до 64% учнів школи.

Учні та вчителі школи стали активними учасниками районних і обласних конкурсів «Галерея кімнатних рослин»,  «Український сувенір», «Квітковий вернісаж», та ін.

У школі поновлена і активізована робота ради профілактики правопорушень серед учнів та громадського наркологічного поста, систематично проводяться профілактичні бесіди» щодо тютюно- та наркотичної залежності, пропагується здоровий спосіб життя.

Налагоджена співпраця школи з кримінальною поліцією у справах дітей, соціальними службами та службою у справах сім’ї та молоді Мостиської районної ради, розроблені та затверджені плани спільних дій з даними структурами. Систематично організовуються зустрічі з представниками кримінальної міліції та соціальних служб щодо профілактики злочинності та попередження бездоглядності.

З метою виховання в учнівської молоді поваги до історичного минулого народу, любові та шанобливого ставлення до своєї держави, почуття патріотизму відбулися заходи до таких історичних подій, День Гідності, День української писемності, День Збройних сил України, День захисника Вітчизни,  День Соборності України, День пам’яті жертв голодоморів, вшанування пам’яті Українських юнаків, які полягли в бою під Крутами та ін.

Протягом року під керівництвом педагога-організатора Федевич Т. І. активно діяв учнівський комітет з самоврядування. Це сприяло формуванню у вихованців свідомого, відповідального ставлення до своїх прав та обов’язків. Був проведений день учнівського самоврядування, що формувало у молодого покоління навички управлінської діяльності, ініціативність, відповідальність. Традиційним стало проведення тижня учнівського самоврядування (вибори учнівських лідерів у класах, передвиборна кампанія, загальношкільна конференція).

Поряд з результатами та досягненнями є і недоліки: низький рівень активності  учасників освітнього процесу у творчих   обласних конкурсах, екскурсійно-пізнавальна робота, потребує поліпшення індивідуальна робота з дітьми «групи ризику».

Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників

    Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Щорічно на базі Мостиської ЦРП та сільської амбулаторії діти проходять медичне обстеження.  Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі.

Медичне обслуговування працівників школи організовано на базі Мостиської  ЦРП. Вони щорічно проходять медичний огляд. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за рахунок держбюджету. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у директора школи.

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст. 22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1-4 класів, діти – сироти та позбавлені батьківського піклування, діти з малозабезпечених сімей, діти, батьки яких є учасниками або знаходяться в зоні проведення ООС (АТО) забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням. Гаряче харчування  учнів 5-11 класів відбувається згідно графіку на 3 перерві у їдальні школи.

 У червні пройшла оздоровча кампанія:14 днів, 30 дітей.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями.

У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. У приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці.      Питання охорони праці та попередження травматизму обговорювалися на нарадах при директорові.
   Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. У школі розроблено ряд заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.

У навчальному закладі працює шкільна бібліотека. Здійснено відбір та замовлення підручників для 2, 6 та 11 класів на 2019-2020 навчальний рік. Відповідно до плану роботи шкільної бібліотеки на 2018-2019 навчальний рік, з метою виховання патріотичних почуттів учнів, виховання любові до книги, рідної мови, до історичних дат, пам’ятних подій нашої держави та міста проводились заходи: Місячник шкільної бібліотеки, Тиждень дитячої та юнацької книги,  екскурсії до шкільної бібліотеки, бібліотечні уроки, виховні та тематичні години, години цікавих повідомлень, вікторини та конкурси, заходи до тижнів та місячників, бібліографічні огляди, виставки літератури.


Фінансово-господарська діяльність закладу

Фінансове забезпечення школи здійснювалося за рахунок бюджетних коштів та допомоги батьків,  ПФ  «Коровай».

 За 2018-2019 навчальний рік було використано кошти із державної субвенції  для придбання  парт  та обладнання для НУШ для 1 класу.

Крім того було проведено поточний ремонт навчальних кабінетів, спортзалу, їдальні.

На вересень 2019 року запланована закупівля дидактичного матеріалу для НУШ.

 Протягом навчального року директор закладу постійно реагував на всі звернення учасників освітнього процесу, зміцнював атмосферу довіри, партнерства, яка вже склалася в колективі вчителів, батьків та учнів. І надалі як керівник докладатиму всіх зусиль, щоб спільними зусиллями досягати нових успіхів у навчанні та вихованні учнів, в  утвердженні позитивного іміджу школи,  у виконанні нею своєї головної місії – виховання і розвитку наших дітей, підготовки їх до самостійного життя. 

Адміністрація, педагогічний колектив докладатиме всіх зусиль, щоб наш заклад освіти був для дітей  - школою радості, для батьків – спокою і надії, а для вчителів – місцем творчості.



Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами



  У Чернівському НВК ім. Т. Г. Шевченка Мостиської районної ради створені сприятливі умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі й дітей з інвалідністю, забезпечення їх безперешкодним доступом до всіх приміщень школи на першому поверсі.
   Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч. При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, парти – кольору натурального дерева; класні дошки темно-зеленого кольору, стелі, двері, віконні рами – білі. Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення – люмінесцентних ламп. У закладі дотримується повітряно–тепловий режим. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).
Навчальні меблі класних кімнат відповідають віковим та морфофункціональним особливостям дітей, враховується специфіка освітнього процесу.
Шкільна та пришкільна території підтримуються в належному стані.
Територія, будівлі, приміщення належно художньо-естетично оформлені.
Заклад повністю забезпечений необхідними навчальними площами.


ЗАКОН УКРАЇНИ   «ПРО ОСВІТУ»
від 05.09.2017 року №2145-VІІІ  набрав чинності  з 28.09.2017 року
Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами
1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.
2. Держава забезпечує підготовку фахівців для роботи з особами з особливими освітніми потребами на всіх рівнях освіти.
3. Особам з особливими освітніми потребами освіта надається нарівні з іншими особами, у тому числі шляхом створення належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку.
4. Для навчання, професійної підготовки або перепідготовки осіб з особливими освітніми потребами застосовуються види та форми здобуття освіти, що враховують їхні потреби та індивідуальні можливості.
5. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами шляхом забезпечення розумного пристосування та універсального дизайну.
6. Навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами, зокрема тими, що спричинені порушенням розвитку та інвалідністю, у закладах дошкільної, позашкільної та середньої освіти здійснюються за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.
7. Зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів освіти, переведення з одного типу закладу до іншого та відрахування таких осіб здійснюються у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
8. Категорії осіб з особливими освітніми потребами визначаються актами Кабінету Міністрів України.
Стаття 20.  Інклюзивне навчання
1. Заклади освіти за потреби утворюють інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків така група або клас утворюється в обов’язковому порядку.
2. Заклади освіти зі спеціальними та інклюзивними групами і класами створюють умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.
3. Особи з порушеннями фізичного, психічного, інтелектуального розвитку і сенсорними порушеннями забезпечуються у закладах освіти допоміжними засобами для навчання.
4. Особам з особливими освітніми потребами надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Психолого-педагогічні послуги – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.
Корекційно-розвиткові послуги (допомога) – це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
5. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування утворюють інклюзивно-ресурсні центри з метою забезпечення реалізації права на освіту та психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами.
Психолого-педагогічний супровід – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.
6. Будівлі, споруди і приміщення закладів освіти повинні відповідати вимогам доступності згідно з державними будівельними нормами і стандартами.
7. Проектування, будівництво та реконструкція будівель, споруд, приміщень закладів освіти здійснюються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування.



Немає коментарів:

Дописати коментар