Положення про дистанційне навчання
Відновлення освітнього процесу з 14.03.2022 року
Відновлення освітнього процесу з 14.03.2022 року
Єдина освітня платформа під час дистанційного навчання Google Classroom
Посилання: https://classroom.google.com/u/1/h Обліковий запис: Богдана Шибунька
chernevezzso@gmail.com
Посилання: https://classroom.google.com/u/1/h Обліковий запис: Богдана Шибунька
bogdanasibunka786@gmail.com
Як організувати освітній процес в умовах війни? Поради Державної служби якості освіти |
|
|
Війна – надзвичайно складний час для усіх, а діти потерпають від неї найбільше. У цих обставинах школа може стати своєрідним осередком, що об’єднуватиме учнів та вчителів як громади, так і дітей та педагогів, які вимушені були покинути свої домівки. У багатьох регіонах це вже сталось і школи перетворились на осередки для надання гуманітарної допомоги внутрішньопереміщеним особам, а також приймають до себе вимушено переміщених дітей. Разом з тим, роль школи під час війни значно більша, ніж освітня. Спілкування дітей між собою допоможе їм відволіктись від трагічних подій, а дітям-переселенцям дасть можливість легше адаптуватись до нових умов життя, доєднатись до спільноти, поспілкуватися. Відновлення роботи школи в дистанційному режимі у школах, де ситуація це дозволяє, буде важливим внеском у життєдіяльність громади. Державна служба якості освіти у співпраці з ініціативою «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) розробили поради для керівників шкіл щодо відновлення освітнього процесу в умовах війни. |
|
|
Поради щодо відновлення освітнього процесу у школах |
|
|
- Директорам шкіл спільно із засновниками важливо поінформувати мешканців територіальної громади (листівки, батьківські групи у месенджерах, оголошення у місцях надання гуманітарної допомоги, органах місцевої влади, поліції) про те, що батьки школярів можуть звернутись до школи для продовження навчання.
- За можливості варто провести реєстрацію вимушено переміщених дітей (в тому числі онлайн), які можуть повернутися до навчання в тих громадах, в яких тимчасово перебувають.
- Відновлюючи навчання у дистанційному режимі директору варто вивчити спроможність закладу. Важливо підтримати вчителів своєї школи, вивчити ситуацію в колективі, психологічну готовність педагогів працювати з дітьми. Підтримати вчителів у цій ситуації, допомогти впоратись з стресом – важлива частина роботи директора.
- Вчителі, які вимушено переїхали із зони бойових дій, також можуть долучатися до освітнього процесу у школах тих громад, куди вони тимчасово переїхали. Це може бути як робота із дітьми громади, так і надання цим вчителям можливості скористатись приміщенням школи для роботи онлайн із своїми учнями.
- В умовах війни освітній процес важливо адаптувати так, щоб навчання не перевантажувало дітей та педагогів. Домашні завдання в умовах війни будуть недоречними.
- У першу чергу варто віддавати перевагу навчальним предметам, інтегрованим курсам, що мають релевантний в умовах війни контент, а також адаптувати програму з навчальних предметів, підбираючи теми, цікаві та корисні дітям сьогодні.
- Важливо залучати до освітнього процесу шкільного психолога, а якщо такого немає, – директору варто залучити психологів із громади (центрів професійного розвитку педагогічних працівників), які готові на волонтерських засадах допомагати дітям та вчителям. Спілкування з психологом індивідуально, або групові заняття допоможуть дітям і педагогам подолати стрес, а вимушено переселеним – також адаптуватись до нового середовища та почуватись у ньому більш комфортно.
- Школа як осередок, що сьогодні об’єднує дітей та вчителів з різноманітних регіонів, має створювати можливості для спілкування учням, зокрема, організовуючи гурткову роботу, волонтерські проєкти тощо.
|
|
|
Як вчителям працювати в умовах війни: Державна служба якості освіти підготувала серію відеолекцій для психологічної підтримки педагогів |
|
|
Державна служба якості освіти у співпраці з ініціативою «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), підготували серію відеолекцій про те, як педагогам працювати в умовах війни. Війна є травмівною подією, що викликає відчуття безпорадності й незахищеності, впливаючи на мислення людини та її ставлення до світу, спричиняючи хронічні стресові розлади. Це, безперечно, складний час і для вчителів, які попри стрес та небезпеку продовжують проводити заняття у дистанційному режимі, і для дітей, частина з яких були змушені покинути свої домівки. “В умовах війни педагогам, як ніколи, потрібна підтримка психологів, – поради, як працювати з дітьми та як самим справлятись із стресом. Адже якість освіти сьогодні багато в чому залежить від того, наскільки вчитель розуміє процеси, що відбуваються з учнями, уміє аналізувати, як втрата рідних, вимушене переселення та інші психологічні травми впливають на їхню здатність навчатися,” – зазначив Голова Державної служби якості освіти Руслан ГУРАК. Серія відеолекцій складається з 11 тем, у яких психологи-практики, гештальт-терапевти, які працюють із травмами війни з 2014 року, дають відповіді на питання, як: - проводити уроки під час війни;
- говорити з дітьми про війну та її новини;
- допомогти дитині пережити втрату;
- допомогти учням розуміти і виражати свої емоції;
- створити безпечний простір на онлайн-уроці;
- не допустити на уроці конфлікту.
Перша лекція присвячена темі посттравматичного стресового розладу. У відео психологиня, когнітивно-поведінкова консультантка, голова ГО “Центр медіації “Простір Порозуміння” Ольга Шевчук розповідає, що таке ПТСР, якими є його симптоми, та ділиться простими методиками і вправами для самодопомоги у стресовій ситуації та панічній атаці. |
|
|
Відео створене для Державної служби якості освіти України в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) є проєктом міжнародної технічної допомоги, що реалізується компанією Alinea International та фінансується Урядом Канади. |
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар